Nyhedsbrev Juli

Selv om vi er inde i ”den døde tid” – sådan rent arrangementmæssigt – så har vi alligevel nogle ting på bedding, som vi gerne vil gøre opmærksom på. Og selv om vi er inde i ferietiden, så bør det ikke være anledning til ”at forfalde” rent løbemæssigt. Vi har samlet nogle gode råd.

 

Kaffe & fælles hygge mandag d. 6. juli efter løbetræningen i Hallen.

 

Festugeløbet onsdag d. 5. august kl. 18.00. Se www.guldborgsundløberne.dk/. Tilmelding er åbent nu og frem til 1. august.

 

Stafet for Livet 22.-23. august 2015 i Nykøbing F. – sæt XX i kalenderen!

Vi vil tilmelde et hold fra Guldborgsundløberne, så vi kan være med til at samle penge ind til Kræftens Bekæmpelse. Sidste år blev der samlet over 220.000 kr. ind, da arrangementet blev afholdt i Sakskøbing.

Det hele foregår fra lørdag den 22. august kl. 14 til søndag den 23. august kl. 11. Der skal være holdmedlemmer på banen hele tiden. Man må gå eller løbe efter eget valg.

Der vil komme en særskilt indbydelse med flere oplysninger om arrangementet og tilmeldingen. Se også: http://www.stafetforlivet.dk/stafet/nykoebing-f

Tovholdere for Guldborgsundløberne: Kaj Aage Munk og Tina Oldrup.

 

Sommerfesten flyttes

På grund af ovenstående arrangement flyttes den tidligere annoncerede sommerfest. Det nye tidspunkt foreligger endnu ikke.

 

Sidste chance for trøjer

Der er fortsat enkelte medlemmer, som endnu ikke har afhentet den klubtrøje, som de har bestilt. Sidste chance for udlevering er mandag d. 13. juli. Kom i god tid før løbeturen. Har du ikke mulighed for at møde på Cementen denne dag, kan du skrive til kontakt@guldborgsundloeberne.dk og aftale nærmere.

 

Spørgeskema på vej

Bestyrelsen og trænerteamet vil gerne blive klogere på, hvorledes løbeskolen opleves af deltagerne. Derfor udsendes et kort spørgeskema – og det er kort – en af de nærmeste dage. Vi vil opfordre alle til at svare på det.

 

Tag løbeskoene med på ferie

Sommerferien står for døren, og mens det kan være nogenlunde let at holde formen ved lige, når man er hjemme, kan det være sværere, hvis man tager turen mod de varmere himmelstrøg. Her kan temperaturerne gøre lange løbeture uudholdelige - og mange steder er der særdeles kuperet terræn, som kan tage livet af de fleste. Især i varmen.

 

Vi har ”fået” (hugget) en samling sommerferie-tips fra coachen Ole Stougaard, beskrevet i Marathon Travel Clubs nyhedsbrev:

 

Løb korte ture

Du vedligeholder let løbeformen med bare 2-3 korte ture per uge. Lad dit humør og energiniveau styre intensiteten. Er du træt og tung, så løb en rolig distancetur, og har du masser af energi, så løb i et godt højt tempo eller løb nogle korte intervaller.

 

Løb ved stranden

Sandet gør måske turen en kende hårdere  og sænker tempoet, men til gengæld er det særdeles god konditions og styrketræning, fordi du skal kæmpe med underlaget. Adskillige eksperter peger på løb i sandet som en god kilde til at forbedre løbeteknikken.

 

Brug løb som sightseeing og indkøb

Hvis du er på ferie i en by, vil du blive glad for at have taget løbeskoene med. Du kommer tættere på lokalsamfundet, og hvis du løber om morgenen ser du byen vågne op. Et godt tip er at have en lille taske med på ryggen, så du kan have morgenbrød med hjem til familien. Og har du et par mønter i lommen, kan du få en kop kaffe og et glas vand på torvet midtvejs.

 

Løb når temperaturerne tillader det

Hvis du aldrig før har løbet, hvor det er rigtig varmt og måske endda fugtigt, kan løbet blive en ubehagelig  og potentielt farlig oplevelse. Sørg for at få vand nok, og løb så om morgenen eller sidst på dagen, hvor temperaturen er lavest. Lad være med at løbe i øde områder i ekstrem varme.

 

Et anderledes løb lørdag d. 1. august kl. 10 ved Geocenter Møns Klint

På denne dag snører naturvejlederne fra GeoCenter Møns Klint løbeskoene og tager deltagerne med på en guidet løbetur i den smukke natur på Møns Klint. Undervejs på ruten laves kortere stop og naturvejlederne fortæller om naturen og de mange historier bag. Ruten er meget kuperet og distancen er 8 km. - der løbes i samlet flok med et tempo på ca. 6 min/km. Tilmelding på https://www.dgi.dk/loeb/arrangementer/201523064040.